fredag 23 december 2011

Julklappsponcho!

                                         Denna ligger snart i ett paket under granen...
                                         Något diffus bild men ändå, en bild på bloggen, tjohoo!

Gillar denna ponchomodell, håller på med en till mig med. Mycket enkelt mönster, passar därför utmärkt när man behöver lägga fokus på annat. Lyssna på föreläsningar till exempel...

Jag gjorde fasta maskor på första varvet på denna (barnmodell) men på min egen gjorde jag stolparna direkt på luftmaskekedjan, blev bättre flyt då, är inte riktigt nöjd med starten på denna. Om det blir någon mer skippar jag att göra fm i halsrigningen.

Mönstret hittar ni HÄR!

Kanten gjorde jag genom att göra 5st istället för 3st och så 1fm i mitten på föregående varvs stolpar. I spetsen gjorde jag 6st utan lm mellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar